CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, April 20, 2009

Bls: [kcb-milis] Cinta (Permisi Bapak/ Ibu/ Mas/ Mba....numpang lewat)



Bisakah kita nonton bareng nanti, bersama millis KCB



Dari: maulana hadi <mhadisona@yahoo.co.id>
Kepada: KCB <kcb-milis@yahoogroups.com>
Terkirim: Selasa, 21 April, 2009 11:10:20
Topik: [kcb-milis] Cinta (Permisi Bapak/ Ibu/ Mas/ Mba....numpang lewat)

Cinta

 

Apa itu cinta?

Seperti air yang memadamkan api kah?

Atau seperti angin yang menghantarkan serbuk sari kepada putik

 

Aku bertanya pada laut

Ia berkata: Cinta itu seperti deburan ombak yang setia mencium bibir pantai

 

Aku bertanya pada Sinai

Ia berkata: Cinta itu seperti Musa yang berkorban untuk putera-putera Israel

 

Aku bertanya pada Jerusalem

Ia berkata: Cinta itu seperti Maria menyayangi Kristus

 

Aku bertanya pada Makkah

Ia berkata: Cinta itu seperti Nabi mencintai Khadijah

 

Aku bertanya pada lidahmu

Dan kau akan jawab….

 

HadisMevlana2009

 



Menambah banyak teman sangatlah mudah dan cepat.
Undang teman dari Hotmail, Gmail ke Yahoo! Messenger sekarang!



Akses email lebih cepat.
Yahoo! menyarankan Anda meng-upgrade browser ke Internet Explorer 8 baru yang dioptimalkan untuk Yahoo! Dapatkan di sini! (Gratis)

__._,_.___
Recent Activity
Visit Your Group
Give Back

Yahoo! for Good

Get inspired

by a good cause.

Y! Toolbar

Get it Free!

easy 1-click access

to your groups.

Yahoo! Groups

Start a group

in 3 easy steps.

Connect with others.

.

__,_._,___

No comments: